ERP software voor installatiebedrijven en technisch dienstverleners die meer uit hun bedrijf willen halen

Meer doen in minder tijd met ActoBusiness ERP

Ontdek de kracht van ActoBusiness ERP software voor installatiebedrijven en technisch dienstverleners. Met deze software verhoog je de productiviteit binnen het bedrijf, voorkom je fouten en verbeter je je marges, waardoor je aan je bedrijfsgroei werkt en tegelijkertijd de tevredenheid van je klanten én medewerkers verhoogt. 

Inhoud van de pakketten bekijken

ActoBusiness ERP software voor elk type installatiebedrijf of technisch dienstverlener

ActoBusiness ERP software biedt alle functionaliteiten die je nodig hebt om projecten of (contractuele) onderhoudswerkzaamheden snel en gemakkelijk uit te voeren; calculeer accuraat met actuele prijs- en artikelinformatie, plan en bewaak al je projecten en contracten, zet je monteurs slim en effectief in en krijg op het juiste moment inzicht in de belangrijkste stuurinformatie. Al jouw medewerkers beschikken altijd en overal over de juiste informatie om hun werk goed en snel te doen.  

”Wij besparen hier dagelijks veel tijd mee”

Ennatuurlijk

Geen tekort aan projecten, maar wel aan handen

Ondanks een snel veranderende markt wil je de belofte aan klanten waarmaken en projecten op tijd en binnen budget realiseren. Tegelijkertijd wil je medewerkers tevreden houden en de werkdruk bij hen niet verder verhogen. Hoe houd je al deze ballen in de lucht? Dat vraagt om slimmer werken en het stroomlijnen van de operationele en administratieve processen in jouw bedrijf, zodat je meer werk verzet met hetzelfde aantal mensen.  

Te veel werk, te weinig personeel

Veel administratieve taken van offerte-aanvraag tot en met de factuur worden nog handmatig uitgevoerd en dat kost onnodig veel tijd van je medewerkers. Informatie inwinnen over de actuele inkoopprijzen of het verzamelen van gegevens voor het samenstellen van facturen is een tijdrovende klus, waardoor het hele proces een lange doorlooptijd kent.

Onnodige fouten en dubbel werk

Er is geen eenduidig inzicht in de status van projecten, installaties en bestelde materialen, doordat informatie en documenten verspreid zijn over losse systemen. Informatie wordt handmatig overgenomen tijdens het proces, wat de kans op fouten vergroot.

Kans op ontevreden klanten

Het nakomen van de afspraken met klanten en het op tijd en binnen budget opleveren van projecten is een hele klus. Storingen en andere spoedwerkzaamheden kunnen niet snel worden opgepakt door te weinig inzicht omdat er geen actueel overzicht is van waar de monteurs zich op dit moment bevinden.

erp software

Laat deze (en andere) functionaliteiten jou hierbij helpen:

Slimme procesautomatisering

Automatiseer administratieve en repeterende taken van aanvraag tot en met de factuur. Informatie wordt automatisch overgenomen van calculatie naar de voorbereiding, de uitvoering en uiteindelijk de factuur. Zodra de monteur klaar is en de werkorder gereed meldt, wordt de factuur verzonden. Door dit proces zoveel mogelijk te automatiseren, hoef je je alleen nog maar te focussen op de uitzonderingen.

360-graden inzicht

Alle informatie rond een klant, project of installatie vind je centraal inzichtelijk in de ERP software in één scherm van waaruit je makkelijk het werk uitvoert, organiseert en samenwerkt met collega’s op kantoor of locatie.  

Intelligente planning

Maak gebruik van slimme planningstools waarmee je mensen en materieel zo optimaal mogelijk kunt inzet. Denk hierbij aan capaciteitsplanning of effectieve maninzetplanning. Zo plan je altijd de juiste monteur op het juiste project en is het benodigde materiaal en materieel op het juiste moment aanwezig, zodat de werkzaamheden zonder verstoringen uitgevoerd kunnen worden.

Offertesoftware

Houd tijd over voor innovatie

Verlaag de administratieve druk en hou tijd en ruimte in je agenda over voor zaken die belangrijk zijn voor de groei van je organisatie, zoals innoveren, extra aandacht geven aan relaties en werken aan medewerkerstevredenheid. Je sluit de werkweek af met een gezonde werkdruk bij het personeel en sterke klantrelaties. 

Automatisch werkorders verwerken voor minder fouten en meer tijd

Door je bedrijfsprocessen slim te automatiseren hoef je minder handmatig uit te voeren. Denk aan het aanmaken van projecten en digitale werkbonnen vanuit de calculatie, maar ook door automatisch te factureren als de monteur klaar is en verbruikte uren en materialen geregistreerd heeft in de app.

Alle werkzaamheden in een keer goed

Omdat je actueel inzicht hebt in de werkzaamheden en je van je klanten exact weet welke installaties zij hebben staan, zorg je ervoor dat je monteurs altijd met de juiste informatie op pad gaan en precies de goede materialen bij zicht hebben op de werkzaamheden in een keer af te kunnen ronden.

Gezonde cashflow door facturen sneller betaald te krijgen

Door de administratieve afhandeling van projecten of onderhoudswerk slim te automatiseren, gaat de factuur de deur uit zodra het werk gedaan is. Dankzij betalingsmethoden als automatische incasso en iDeal, krijg je 40% sneller betaald en zorg je voor een gezonde cashflow voor jouw bedrijf.

Een geschikt ERP software pakket standaard op maat

Goede ERP software moet passen bij de werkwijze en behoeften van jouw bedrijf. Daarom is ActoBusiness ERP beschikbaar in drie pakketten, zodat er altijd een passende oplossing is voor jouw bedrijf.  

erp software

ActoBusiness Professional

Voor middelgrote installatiebedrijven en technische dienstverleners met één vestiging met zo’n 20 – 50 medewerkers. Bespaar tijd door het werk slimmer te organiseren met gebruiksvriendelijke en doeltreffende software.

Optioneel toe te voegen

erp software

ActoBusiness Advanced

Voor middelgrote tot grote installatiebedrijven met een complexere organisatie en dienstverlening. Met meerdere diensten, meerdere vestigingen of bv’s en je goede software zoekt om alle processen te stroomlijnen.

Optioneel toe te voegen

erp software

ActoBusiness Enterprise

Voor de grote installatiebedrijven en technisch dienstverleners met multidisciplinaire diensten, meerdere business units, vestigingen en bv’s, met ieder hun eigen specialistische afdelingen.

Optioneel toe te voegen

Onze partners

“Wij hebben het keuzeproces voor nieuwe software als heel prettig ervaren. De accountmanager van Acto luisterde zorgvuldig naar onze behoeften en vroeg goed door op hoe ons bedrijf georganiseerd is en welke uitdagingen wij hadden. Op basis daarvan kregen wij een zorgvuldig advies in welk software wij nodig hadden om onze ambities te realiseren en die het beste paste bij ons bedrijf.  

Dit bleek een veel eenvoudigere oplossing te zijn dan wij zelf in gedachten hadden, maar wel met ons mee kan groeien. We werken nu naar volle tevredenheid met de gebruiksvriendelijke ERP-oplossing van Acto en besparen hier dagelijks veel tijd mee.” 

Ontdek alle functionaliteiten in ActoBusiness

in één scherm alle informatie over een relatie overzichtelijk bij elkaar én makkelijk en snel het werk organiseren. Naast relatiegegevens als adressen en contactpersonen, notities en documenten, heb je ook direct toegang tot alle aanvragen, offertes, opdrachten, projecten en facturen. Dankzij de slimme acties en herinneringen, vergeet je nooit meer een offerte te sturen of een kans op te volgen. 

 

Alles in huis om sneller en slimmer te calculeren. Van eenvoudige offerte, tot gedetailleerde directie- en werkbegroting. Bespaar tijd en bepaal snel correcte prijzen voor al je projecten. Maak gebruik van standaarden als NL/SFB, Stabu, tijdnormen en standaardbegrotingen, structuurelementen, recepten en meetstaten, zodat je consistente en gedetailleerdere calculaties oplevert binnen de gestelde termijn.

 

Stel gemakkelijk en snel een professionele offerte samen die commercieel interessant is en een goede marge voor je bedrijf heeft voor een optimale winst. Zet de prijsbepaling uit de calculatie met één druk om naar een representatieve offerte, beheer je bijlagen op een centrale plek en gebruik de automatische opmaak voor je offertes. 

 

Vanuit de software direct elektronisch bestellen bij de leverancier naar keuze of bij je eigen magazijn. Door met ActoBusiness in te kopen ben je verzekerd van de meest recente materiaalprijzen en is een alternatief zo gevonden. Je legt inkoopafspraken makkelijk vast en accordeert en verzend bestelorders automatisch. Inkopen met ActoBusiness werkt met 2BA en volgende de Ketenstandaard Bouw en Installatie.

 

Krijg de volledige controle over je voorraad: van grijpvoorraad tot automagazijnen. Zo heb je altijd de juiste informatie voor een efficiënt voorraadbeheer. Je weet precies welke materialen in het magazijn aanwezig zijn zodat dat je nooit misgrijpt. Maak gebruik van meerdere magazijnen, registreer uitgegeven en verbruikt materiaal eenvoudig met de app, genereer automatisch besteladviezen zodat je niet hoeft te zoeken en bestel direct bij je eigen magazijn. 

 

Alle financiële transacties zoals uren, materialen en contracten worden automatisch vastgelegd in de administratie gedurende het werkproces. Zo heb je realtime inzicht in de financiële resultaten en een naadloze aansluiting van processen met de boekhouding. Voorzien van alles wat een financiële afdeling nodig heeft zoals: grootboekrekeningen, winst- en verliesrekening, debiteuren- en crediteurenbeheer, importeren memoriaalregels, inlezen inkoopfacturen, btw-aangifte en meer.

 

Nooit meer zoeken naar documenten? Dankzij het geïntegreerde documentmanagement heb je alle documenten overzichtelijk bij elkaar in ActoBusiness. Relevante documenten zijn dankzij ons unieke 360-gradenscherm direct inzichtelijk bij een relatie, project, contract of ander onderwerp. Alle door de software gegenereerde documenten worden automatisch op de juiste plek opgeslagen en je koppelt eenvoudig andere documenten zoals tekeningen en handleidingen. 

 

Plan al je werkzaamheden moeiteloos in. Behoud overzicht met één planbord zodat je altijd weet wat de bezetting is en wie die net binnengekomen storing direct kan oplossen. Met de planningsapplicatie plan je snel en makkelijk het werk in voor iedere monteur op basis van beschikbaarheid, competenties en afstand. De monteur ziet het werk vervolgens makkelijk terug in de werkorder app op de digitale werkorder. Je hebt al je werkorders in één overzicht, houd rekening met werktijden en roosters en krijg de status van alle werkzaamheden direct inzichtelijk dankzij kleurcodering.

 

Met de digitale werkorder heb je altijd inzicht in de actuele status van werkzaamheden, verbruikte materialen en gemaakte uren. Zo sla je een brug tussen het kantoor en de mensen in het veld. Beheer je werkorders efficiënter en volg de voortgang van de werkzaamheden. Met de werkorder app ontvangen medewerkers eenvoudig werkorders, registreren verbruikt materiaal en uren en delen belangrijke informatie. Documenten, foto's en formulieren worden makkelijk toegevoegd en gedeeld, voor een snellere uitvoering van alle opdrachten. 

 

Met behulp van de projectenmodule maak je moeiteloos een gedetailleerde planning en coördineer je al je projecten op een efficiënte manier. Dit zorgt voor een succesvolle uitvoering van je projecten en tevreden klanten. Met de gebruiksvriendelijke projectmodule heb je altijd direct inzicht in de kosten, voortgang en prognose van je projecten. Dit stelt je in staat om effectief bij te sturen en optimale resultaten te behalen. Je kunt hierdoor ook makkelijker en sneller facturen versturen.

 

Deze module helpt jou bij het plannen van onderhoudswerkzaamheden tot en met het beheren van contracten. Zo houd jij tevreden klanten. Je hebt alle objecten, onderhoudscontracten en bijbehorende administratie eenvoudig en overzichtelijk op één centrale plek. Je plant eenvoudig onderhoudsafspraken in en handelt storingen af. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een gestroomlijnd proces, zodat jij je kunt focussen op het bieden van uitstekende service aan je klanten en het maximaliseren van je omzet. 

Altijd inzicht in de gewerkte, geplande en beschikbare uren, in één scherm. Zo plan je efficiënt je medewerkers in. Het correct registreren van uren is niet alleen belangrijk voor een kloppende factuur, maar ook voor je capaciteitsplanning. Met deze module weet je precies wat je aankan als bedrijf en optimaliseer je de uren van je medewerkers. 

 

Alle benodigde informatie wordt samengevoegd op de factuur, waardoor je deze razendsnel kunt genereren en versturen naar je klanten. Soepel en efficiënt nauwkeurige facturen versturen, veel voorkomende taken rondom de facturatie automatiseren en een betere financiële controle.

 

Efficiënt werken en voorkomen van fouten begint met het hebben van goed inzicht. ERP-software zit vol data, maar hoe krijg je de juiste inzichten naar boven uit al die data? ActoBusiness is standaard voorzien van realtime overzichten en rapportages. Zo weet je altijd precies hoe het ervoor staat met de marge op calculaties, de resultaten van projecten en de uitvoering van service-afspraken. 

 

erp software

Het proces in simpele stappen

De keuze en implementatie van een nieuw softwarepakket gaat niet over een nacht ijs. Het is een belangrijke keuze die je maakt voor de komende jaren. Daarom helpen wij je bij elke stap tijdens dit proces en delen wij onze jarenlange kennis over dit proces graag met je. Wij zijn jouw steun en toeverlaat en echte partner. 

De intake

We bespreken jouw behoeften en bepalen hoe de software het beste kan worden ingezet voor een optimaal bedrijfsproces en maximaal rendement voor jouw organisatie.

We gaan voorbereiden

Jij verzamelt de data die je in de nieuwe software wilt gebruiken en wij zorgen ervoor dat deze data correct wordt ingelezen in ActoBusiness, zodat je een vliegende start kunt maken.

Het inrichten van de omgeving

We gaan jouw online omgeving zo inrichten dat alle processen lopen volgens jullie eisen en wensen. We maken de gebruikers voor je aan zodat alles klaar staat om de medewerkers te trainen.

Het trainen van jou en je collega's

Tijdens de training laten we zien hoe gemakkelijk de software werkt. We lopen de verschillende processen stap voor stap door, zodat de gebruikers goed voorbereid zijn om succesvol te werken met ActoBusiness.

Aan de slag met je nieuwe software

Je kunt snel en zorgeloos aan het werk met de software. Heb je nog vragen? Met behulp van ons support-portaal heb je 24/7 toegang tot alle informatie, FAQ’s en handleidingen waarmee je al je vragen kunt beantwoorden. Mocht je er toch niet uitkomen? Onze support-consultants staan tijdens kantooruren voor je klaar.

Aan de slag met ActoBusiness ERP software

ActoBusiness ERP is volledig af te stemmen op de specifieke uitdagingen die je binnen jouw bedrijf wilt aanpakken en op de doelen die je de komende periode(s) wilt behalen. Heb je op een later moment meer functionaliteiten nodig? Dan is het altijd mogelijk je pakket uit te breiden.  

erp software

Meest gestelde vragen

ActoBusiness is beschikbaar in diverse pakketten afhankelijk van het type bedrijf dat jij bent. De software is modulair opgebouwd, zodat we deze kunnen samenstellen naar de behoeften van jouw bedrijf. De modules zijn zo te configureren dat we deze kunnen aanpassen aan de beste werkwijze die past bij jouw organisatie

ActoBusiness is voorzien van een zogenaamd API-platform, daarmee realiseren we koppelingen met andere softwarepakketten. We bieden een heel aantal standaardkoppelingen met veelvoorkomende pakketten aan. Is er nog geen koppeling met de door jou gewenste software beschikbaar? Dan kijken we graag samen met jou wat er mogelijk is. 

Gebruiksvriendelijke en gemakkelijk te gebruiken bedrijfssoftware is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van ActoBusiness. We wilden de grootste ergernissen bij ERP-software, zoals veel wisselen tussen schermen, zoeken en informatie overtypen voorkomen. Het resultaat is onze unieke en eenvoudig te gebruiken 360-gradenscherm-concept, waarmee je snel inzicht hebt in alle relevantie informatie rondom een onderwerp en direct makkelijk het werk organiseert.  

ActoBusiness werkt volgens een abonnementsmodel waarbij je per maand per gebruiker betaalt. De exacte kosten zijn afhankelijk van de best passende oplossing voor jouw bedrijf. Dat hangt af van het benodigde pakket en de benodigde modules. Hiervoor hebben wij een heel transparant prijsmodel en je betaalt alleen licenties voor de software die je nodig hebt. Blijk je toch meer modules nodig te hebben, dan kan je later eenvoudig uitbreiden. Daarnaast zijn er kosten voor de implementatie, die bestaan uit het inrichten van de software en het trainen van je medewerkers. Daarvoor krijg je een offerte van ons. 

Bij Acto geloven we in duurzame en langdurige relaties, daarom is de minimale tijdsduur bij het afnemen van een Professional pakket 1 jaar en 3 jaar voor een Advanced of Enterprise pakket. De reden hiervoor is dat kiezen voor nieuwe ERP-software ook een organisatieverandering is, het is niet zomaar een appje wat je even probeert en daarna weer verwijdert als het niet bevalt. Acto levert meer dan software en helpt je bij het slimmer en efficiënter werken zodat je de productiviteit verhoogt. Die samenwerking heeft tijd nodig om tot zijn recht te komen.  

Ik wil meer informatie

Heb je interesse in ActoBusiness ERP en ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Laat dan onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux